Аналіз
роботи
ММК вчителів російської мови, літератури та зарубіжної літератури
за 2020-2021 н. р.
У 2020-2021 н.р. методична
комісія вчителів зарубіжної літератури працювала над втіленням в
життя першого етапу обласного науково-методичного проєкту: «Педагогічні стратегії розвитку самоефективності
особистості в освітньому просторі нової української школи 2020-2023» за проблемою «Самореалізація
особистості на уроках зарубіжної літератури».
Взяли участь в
обласному Серпневому освітянському онлайн-
форумі вчителів російської мови, літератури та зарубіжної
літератури «Повертаємося до школи!». Проаналізували
роботу ММО учителів зарубіжної літератури за минулий навчальний рік та
спланували завдання на 2020-2021 н. р. Обговорили «Інструктивно - методичні
рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021
навчальному році» (додаток до листа Міністерства освіти науки України від 11.08.2020 № 1/9-430 та онлайн
форуму). Розробили методичні рекомендації.
Спланували роботу на наступний навчальний рік (було проведено два
засідання). У
зв’язку з епідеміологічною ситуацією вирішили працювати ефективно самостійно по
школам, щоб наступного року підвести підсумок роботі, визначитися з подальшими
напрямками, плануванням у нових умовах навчання.
I ЗАСІДАННЯ
26 серпня 2020 р.
1. Особливості
вкладання мов, літератур національних меншин, зарубіжної літератури у
2020-2021 н.р., 26 серпня 2020 р., 12.00 – 14.00., Посилання
на YouTube https://youtu.be/IVD-HAWidoE
2. Аналіз роботи ММО вчителів
російської мови, російської та зарубіжної літератури за 2019-2020 н.р/ Чорнокнижна Л.М., керівник ММО
3. Розробка рекомендацій.
4. Різне.
II ЗАСІДАННЯ
20 жовтня
2020 р.
1. "Мотивація як складова самореалізації особистості учня".
Виступ Галко О.Ф.
2. Круглий стіл. Обмін досвідом за темою засідання.
3. Обговорення методичних рекомендацій «Організація дистанційного
навчання в школі», які розміщено на офіційному вебсайті МОН за покликанням:
https://naurok.ua/student/blog/distanciyne-navchannya-pid-chas-karantinu-v-seredniy-shkoli
III ЗАСІДАННЯ
15 квітня 2021р.
1. Особливості формування ціннісних пріоритетів та життєвих компетентностей учнівської молоді в
умовах кризи та пандемії. ЗОШ №5. Виступ Пінчук Г.Д.
2. Круглий стіл. Обмін досвідом за темою.
3. Обговорення Держстандарту для базової середньої освіти
https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/10/08/derzhstandartbazovoiosvityprezentatsiya.pdf
4.Різне
У 2020-2021н.р. вчителі
зарубіжної літератури продовжили працювати над своїми проблемами. На уроках
використовували інтерактивні методи й прийоми, які підвищували інтерес учнів до
предмету, враховуючи їхній різний рівень підготовки: «Незакінчене речення», «Гороскоп
письменника»,
«Лови помилку», «Дружня
порада», «Створи символ», «Відвідування» музеїв письменників та літературних
героїв, карти подорожей героїв, «Заплутаний лист», створення FB-сторінок письменників і
героїв, пантбуків, «стрічок часу»…(вчителі Єщенко І.Ф., Полянська Т.А., Пінчук Г.Д., Шепілко А.Б. та інші).
Єщенко І.Ф. працювала над проблемою “
Організація особистісно – орієнтованого навчання при впровадженні нових
методик і технологій на уроках зарубіжної літератури”. У рамках роботи над проблемою виконувала такі завдання:
1)
вивчала
нормативні документи Міністерства освіти та методичні рекомендації щодо
викладання зарубіжної літератури.
2)
спрямовувала
роботу на забезпечення високого рівня знань зарубіжної
літератури та формування в учнів практичних умінь і навичок.
3)
систематично
знайомилася і впроваджувала в практику сучасні освітні технології та інновації.
4)
активізувала
позакласну роботу з предмету, розвиваючи при цьому творчі здібності учня.
Зокрема, до Дня закоханих провела підсумковий урок по
творчості В. Шекспіра у 8 класі – рекламну кампанію «Глобус презент». Учні
створювали афіші, рекламні ролики, буктрейлери з метою залучити однолітків до
знайомства з творчістю письменників-класиків.
До 130-річчя з Дня народження Михайла Опанасовича
Булгакова з учнями 9 класу провели віртуальну екскурсію музеями видатного
російського письменника.
Методична робота була спрямована на оптимізацію та збільшення ефективності
уроків під час дистанційного навчання. З
цією метою систематизувала для себе корисні ресурси, з якими ділилася з
колегами.
Основні засоби дистанційного навчання
зарубіжної літератури:
1.
Електронні
мережеві підручники, інформаційні ресурси: https://zarlit.com/textbook/index.html
2.
Навчальні
й контрольні завдання, практичні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх
виконання; https://osvitoria.media/metodychni-rekomendatsiyi-shhodo-vykladannya-zarubizhnoyi-literatura-u-2019-2020-navchalnomu-rotsi/
3.
Пакети
текстових завдань для проведення контрольних заходів, тестування із
автоматизованою перевіркою результатів; https://naurok.com.ua/test/zarubizhna-literatura/klas-11
4.
Мультимедійні
лекційні матеріали; https://vseosvita.ua/library/multimedijna-prezentacia-nauurokah-zarubiznoi-literaturi-483.html
5.
Навчальні
відеофільми; https://vseosvita.ua/library/sucasni-tipiurokiv-zarubiznoi-literaturi-
6.
Добірка
експрес-уроків із зарубіжної літератури доктора філологічних наук, професора,
авторки підручників і посібників О.М.Ніколенко; http://zl.kiev.ua/dlya-distantsijnogo-navchannya-10-klas
7.
Googl
- Освітній проєкт для вчителів «Навчайте з дому»; https://schoollife.org.ua
8.
Методичний
портал (електронний каталог аудіо-, відео-, інших навчально-методичних
матеріалів) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://metodportal.net/
9.
Розробки
уроків [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.uroki.net/docrus.htm
10.
Бібліотека
світової літератури http://www.ae-lib.org.ua
11.
Електронна
бібліотека «Джерело» http://ukrlib.com/
12.
Національна
бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою
http://www.chl.kiev.ua/
Підвищувала кваліфікацію на вебінарах з
дистанційного навчання та з предмету Полянська Т.А., ЗОШ №3: «Онлайн-сервіси для дистанційної роботи: Google Meet, Skype, Zoom», «Ефективна та зручна організація дистанційного навчання
за допомогою інноваційних тестів», «Література в 3D: новому поколінню-нові тексти», «Розвиток синергетичного (нелінійного)
мислення на уроках зарубіжної літератури», «Ігрові методи як ефективні
методичні родзинки сучасного уроку», «Особливості вивчення творів М. Булгакова («Собаче
серце» та «Майстер і Маргарита»)», «Особливості
вивчення поезії в школі (на
прикладі творчості Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра
Рембо та Й. Т. Транстремера)», «Робота з текстом як засіб розвитку творчих
здібностей учнів, іх логічного та креативного мислення», «Інструментарій
вчителя зарубіжної літератури в епоху освітніх змін». Полянська Т.А. створила збірку вправ з розвитку громадянських
компетентностей на уроках зарубіжної літератури, до якої увійшли вправи «Декодування
тексту» (Д. Родарі «Листівки з видами міст»), «Плакат думок» (Р.Кіплінг
«Якщо…»), «Прогнозоване читання» (Брати Грімм «Пані Метелиця»), «Цитата» (Р.
Бредбері «451° за Фаренгейтом»), «Кути» («Портрет Доріана Грея»), «Символ» (Р. Бах
«Чайка Джонатан Лівінгстон»), «Я дам пораду» (Е. Хемінгуей «Кішка під дощем»).
Шевченко А.В., вчитель ЗОШ №5, протягом навчального року працювала над вирішенням проблем, спрямованих на використання інноваційних технологій, розвиток творчих здібностей з метою ознайомлення з інноваційними освітніми технологіями, створення платформи для спілкування, пошуку та підтримки перспективних наукових ідей. У своїй роботі використовувала такі форми роботи як метод «Прес», «Сторітелінг», «Комікс», «Сенкан», «Фішбоун», «Дерево рішень», майстер-клас «Я роблю так» та інші. На початку лютого дуже вдало пройшов тиждень зарубіжної літератури: відкрили тиждень учні 5-6 класів, які читали вірші про значення книги в житті людини; у 5 класі пройшов урок-знайомство «Полліанна» Е. Портер, проведена вікторина за міфами Давньої Греції та байками Езопа і Крилова (6клас). У 6 класі пройшов конкурс на кращу інсценізацію за повістю М. Гоголя «Ніч перед Різдвом» (монолог Оксани). У 9 класі проведено урок-дискусію «Гобсек – філософ чи скнара?», перегляд фотошоп колажу «Ми герої роману О. Пушкіна «Євгеній Онєгін»» (створений учнями), для 7-8 класів проведено ряд пізнавальних заходів за прочитаними творами за формми «Чорного ящика», «Впізнай героя», «Ключові слова» та гра в командах «Крилаті вислови із міфів». Для початкової школи проведено вікторину «Казка вчить як на світі жить», розвиваюча пізнавальна гра «Назви казкового героя за літерою абетки». Підсумком тижня зарубіжної літератури став вернісаж малюнків «Казки народів світу»(5-6 класи), тест «Який герой живе в мені» (7-8 класи). 8 учнів школи брали участь у Міжнародній грі зі світотової літератури» Sunflower» і були нагороджені: Гордієнко Х.(2клас)- Сертифікат учасника. Шевченко О.(3клас) та Зінченко А.(4клас)- Дипломи переможця в початковій школі. Голосна К.(5клас)- Диплом II ступеня регіонального рівня. Булюк М. (6клас), Антонов С.(7клас), Антіпович Л.(8клас) сертифікатами учасника. Семакіна В, (9клас)- Диплом III ступеня регіонального рівня.
Музикіна С.В., учитель НВК-Ліцей №10, у цьому році працювала над проблемою: «Комунікативно-діяльнісний аспект викладання зарубіжної літератури як засіб формування самоефективної особистості». Пройшла такі курси «STEM-школа» ( Інститут модернізації змісту освіти, березень -2021), ефективні рішення Google for Education для хмарної взаємодії (Цифрова академія, листопад -2020), «Як читати складні постмодерністські твори?» (Прометеус, червень - 2020); дизайн-мислення для освітян (Прометеус, липень - 2020).
Шепілко А.Б. ,учитель ПМШ №11, пройшла курси підвищення кваліфікації на
базі ДАНО: «5 інтерактивних методів навчання, які дійсно допоможуть залучити
учнів до навчального процесу», «Науково-методичні засади впровадження STEM ОСВІТИ», на
платформі Prometheus: «Основи
інформаційної безпеки», «Старуємо до успішної школи». Намагалася
знайти такі шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу, що сприяли б
самовираженню учнів, їх особистісно-ціннісному ставленні до навчання, вмінню
виконувати творчі завдання. Таким шляхом є впровадження уроків на основі
інтерактивного матеріалу. Це і є інновацією в освіті. Тому з метою зацікавлення
учнів використовувала різноманітні «методичні родзинки».
У рамках проекту «Healthy schools» провела відкритий урок у 6 класі за темою «Джек Лондон «Жага до життя».
Сильний людський характер в екстремальних
умовах», підсумком якого стали розроблені учнями правила виживання в
екстремальних ситуаціях. На підсумкових уроках з
теми учні 6, 7, 9, 10 класів створювали лепбуки
за улюбленими творами. Учні 8 класів підготували проекти «Біблійні мотиви у творах
мистецтва».
У рамках інженерного тижня у 7 класах був проведений підсумковий урок за твором О. Гріна «Пурпурові вітрила», під час якого учні виготовили головоломку танграм та створили з її частин вітрильники. Наприкінці року був проведений фотоквест за прочитаними творами. Брала участь у семінарах, методичних об'єднаннях, знайомилася з роботою своїх колег, удосконалювала свої знання і вміння, ділилася власними доробками з іншими. Стала керівником шкільного методичного об’єднання.
Учителі міста вивчали та активно впроваджували в
роботу досвід своїх колег та вчителів
львівщини, тернопільщини, кіровоградщини Лесі Сич, Ольги Гузь, Анни-Марії
Богосвятської та ін. 30 березня 2021 року вчителі зарубіжної літератури
відвідали палац культури гірників, де театр ім. М. Булгакова ставив п’єсу М.
Булгакова «Собаче серце». А потім на своїх уроках разом з учнями обговорювали
проблеми, висвітлені в п’єсі.
Немає коментарів:
Дописати коментар