"Педагогічні стратегії розвитку самоефективності особистості в освітньому просторі нової української школи 2020-2023"
Проблема міського методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури
2021-2022
ПРОТОКОЛ №1
ЗАСІДАННЯ МІСЬКОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Від 27 серпня 2021 року
Присутні:
Чорнокнижна Л.М.- керівник методичного об’єднання
Шепілко А.Б.- секретар методичного об’єднання
Вчителі російської мови та зарубіжної літератури шкіл міста (в кількості 14 чол.)
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Участь у серпневїй нараді вчителів російської мови та зарубіжної літератури.
2. Аналіз роботи ММО учителів російської мови, літератури та зарубіжної літератури за минулий навчальний рік та завдання на 2020-2021 н. р.
3. Обговорення «Інструктивно - методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році» (додаток до листа Міністерства освіти науки України від 11.08.2020 № 1/9-430 та онлайн форуму).
3. Розробка методичних рекомендацій.
І. СЛУХАЛИ: учасників обласного онлайн форуму вчителів російської мови, літератури та зарубіжної літератури
1. Чубарову М.Є., методиста НМЛ гуманітарних дисциплін яка проаналізувала роботу вчителів області у 2019-2020 н. р., та розповіла про особливості викладання російської мови, літератури та зарубіжної літератури у 2020-2021 н. р. та нормативно-методичне забезпечення системи викладання російської мови та зарубіжної літератури у 2020-2021 н. р. Чубарова М.Є. наголосила, що згідно нормативних документів МОН, викладання російської мови в школі можна зберегти за бажанням батьків.
2. Гусєву О.В. , керівника обласної творчої майстерні, яка розповіла про формування професійної майстерності вчителя - філолога.
3. Коробову Н.Й. та Безносик Н.Г., керівників обласних творчих філологічних майстерень, які познайомили слухачів з власними наробками з теми «Сучасний урок: поєднання традицій та інновацій. Поєднання метапредметних компетенцій на уроках зарубіжної літератури».
4. Доброгорську І.А., переможця ІІ етапу конкурсу «Учитель року», вчителя російської мови та зарубіжної літератури, що презентувала досвід роботи з теми «Стандартні та нетипові підходи до аналізу ліричних творів шкільної програми».
5. Чубарову М.Є., методиста НМЛ соціально-гуманітарних дисциплін, яка ознайомила слухачів з нормативно-методичним забезпеченням викладання російської мови, зарубіжної літератури в особливих освітніх умовах.
6. Дєрусову І.Ю., вчителя російської мови та зарубіжної літератури Криворізької ЗСШ № 114, керівника обласної творчої філологічної майстерні, яка презентувала досвід роботи з теми «Читати не можна ігнорувати: як зацікавити школярів читанням».
7. Твердохлєбову - Мізяк Т.В., керівника МО Широківського району, Земляну Л.В., керівника МО Петропавлівського району, керівників обласних творчих філологічних майстерень з презентацією віртуального методичного кабінету обласних філологічних майстерень.
УХВАЛИЛИ:
1. Інформацію доповідачів Серпневого освітянського онлайн форуму взяти до відома.
2. В умовах пандемії Covid 19 дотримуватись рекомендацій МОЗ та ВООЗ щодо принципів соціального дистанціювання, правил гігієни, використання засобів індивідуального захисту та уникнення масових скупчень осіб.
3. Імплементувати компетентнісний підхід до вивчення зарубіжної літератури та російської мови. Засобами предметів «російська мова, література, зарубіжна література» формувати ключові компетентності учнів, що є важливим для формування духовно-емоційного світу учнів, їхнього світогляду моральних цінностей, громадянських якостей.
4. Учителям міста використовувати досвід роботи керівників обласних філологічних майстерень щодо вибору форм, способів навчання та виховання, що сприяють заохоченню учнів до читання та аналізу літературних творів та вибору форм, способів навчання та виховання, що допоможуть подолати кризу читання у сучасних підлітків.
5. При плануванні навчально – виховної роботи на першому етапі науково – методичного проекту «Педагогічні стратегії розвитку самоефективності особистості в освітньому просторі нової української школи» особливу увагу приділяти діяльності вчителя, спрямованій на розвиток самоефективності особистості.
IІ. СЛУХАЛИ: Чорнокнижну Л.М., керівника ММО вчителів російської мови та зарубіжної літератури, яка проаналізувала роботу методичного об’єднання у 2019-2020 н. р.
УХВАЛИЛИ :
1. Схвалити роботу методичного об’єднання над проблемою «Соціалізація особистості на уроках російської мови, літератури та зарубіжної літератури»
на V завершальному етапі.
2. Керівникам шкільних методичних об’єднань узагальнити досвід роботи вчителів міста по соціалізації особистості.
2. Вчителям міста :
- активізувати самоосвітню роботу шляхом участі у вебінарах, онлайн конференціях тощо ;
- розпочати роботу по впровадженню передового педагогічного досвіду з проблеми «Педагогічні стратегії розвитку самоефективності особистості в освітньому просторі нової української школи»;
-залучати учнів до участі у Всеукраїнських, обласних та міських творчих конкурсах;
- посилити роботу з обдарованими учнями з метою підготовки до участі у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад.
- брати активну участь в обговоренні актуальних проблем викладання зарубіжної літератури у групі Viber та на платформі Zoom.
ІІІ. СЛУХАЛИ Ткаченко Н.В., методиста – куратора предметів суспільно-гуманітарного напряму яка запропонувала для обговорення Інструктивно - методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році.
УХВАЛИЛИ:
1.Досконало вивчити Інструктивно - методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури та керуватись ними у своїй роботі.
2.Особливу увагу звернути на:
- на виконання дорожньої карти імплементації статті 7 Закону України «Про освіту» в закладах загальної середньої освіти на 2019-2023 роки (наказ МОН від 27.03.2019 № 399 за покликанням https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-dorozhnoyi-karti-implementaciyi-statti-7-zakonu-ukrayini-pro-osvitu-v-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-na-2019-2023-roki.
- особливості вивчення мов і літератур корінних народів, національних меншин;
- необхідність знайомства в умовах карантину з матеріалами, розміщеними на сайті «Вчимо і навчаємось на карантині» (https://mon-covid19.info/schools), що постійно оновлюються.
- також скористатися методичними рекомендаціями «Організація дистанційного навчання в школі», які розміщено на офіційному вебсайті МОН за покликанням:
(https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf).
IIІ. СЛУХАЛИ: вчителів міста щодо питання розробки методичних рекомендацій з проблеми «Педагогічні стратегії розвитку самоефективності особистості в освітньому просторі нової української школи»
УХВАЛИЛИ:
1. Ознайомитись з досвідом вчителів області та міста з проблеми.
2. Розробити методичні матеріали щодо проведення уроків зарубіжної літератури у дистанційному режимі.
3. Використовувати методичні прийоми, спрямовані на розвиток само ефективності особистості, асоціативних форм мислення та творчих здібностей учнів.
4. Виховувати учня з творчими життєвими орієнтирами, розвиненим естетичним смаком і широкими культурно - пізнавальними інтересами.
5. Впроваджувати в навчальний процес інноваційні технології та технології особистісно-орієнтованого навчання.
Керівник методичного об’єднання Чорнокнижна Л.М.
Секретар методичного об’єднання Шепілко А.Б.
Загальна
кількість учасників у місті — 87
|
Загальна
кількість шкіл-учасниць у районі — 5
|
Диплом І ступеня
Всеукраїнського рівня
|
6
|
Диплом І ступеня
Регіонального рівня
|
6
|
Диплом ІІ ступеня
Всеукраїнського рівня
|
0
|
Диплом ІІ ступеня
Регіонального рівня
|
5
|
Диплом ІІІ
ступеня Всеукраїнського рівня
|
2
|
Диплом ІІІ
ступеня Регіонального рівня
|
12
|
Диплом переможця
на шкільному рівні
|
21
|
Сертифікат
учасника
|
20
|
Диплом переможця
у початковій школі
|
15
|
Повна назва
|
Координатор
|
Всього
|
Марганецька
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 з поглибленим вивченням української
мови та літератури Марганецької міської ради Дніпропетровської області
|
Воробьева Анжела
Валеріївна
|
33
|
Марганецька
загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №5 Марганецької міської ради
Дніпропетровської області
|
Сафонова Ольга
Олександрівна
|
19
|
Марганецька
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 з поглибленим вивченням математики
у 8-11 класах Марганецької міської ради Дніпропетровської області
|
Шепілко Анна
Борисівна
|
19
|
Марганецька
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Марганецької міської ради
Дніпропетровської області
|
Полянська Тетяна
Анатоліївна
|
10
|
Марганецька
спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням англійської
мови Марганецької міської ради Дніпропетровської області
|
Єщенко Ірина
Федорівна
|
6
|
2018-2019 н.р.
Аналіз та корекція накопиченого педагогічного досвіду, визначення його основних ідей для широкого запровадження, аналіз матеріалів попередніх зрізів діагностики рівня розвитку соціальних компетенцій учнів та їх навчальних досягнень. Вивчення та експертна оцінка накопиченого педагогічного досвіду (при визначенні ефективності досвіду доцільно використовувати науково обґрунтовані критерії: актуальність, оригінальність, новизна, стабільність, збалансованість і комплексність результатів, раціональність витрат часу, зусиль, засобів, відповідність реальним можливостям основної маси вчителів і матеріальної бази).
2017-2018 н.р.
Розробка та апробація системи діяльності навчального закладу, або вчителя, вихователя, спрямованої на розвиток соціальних компетенцій особистості, масове запровадження новітніх педагогічних стратегій та конкретних технологій соціалізації, накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній діяльності.
Школи
|
9 клас
(бали-місце)
|
10 клас
(бали-місце)
|
11 клас
(бали-місце)
|
Загальношкільне місце
|
Гуманітарна
гімназія
|
32- II
|
36 -
I
|
25 - II
|
II
|
НВК «ЗОШ № 5-ДНЗ»
|
12- VI
|
24,5
- IV
|
VII
|
|
гімназія
|
24-
IV
|
18 - VII
|
16 - V
|
VI
|
ЗОШ № 7
|
34 - I
|
22 -V
|
24 - III
|
III
|
СЗОШ № 9
|
26 - III
|
28,5 - III
|
21 - IV
|
IV
|
НВК – Ліцей №10
|
34 - I
|
42 - I
|
28 - I
|
I
|
СПМШ
№ 11
|
19 - V
|
VII
|
||
ЗОШ № 12
|
26 - III
|
20,5 -VI
|
V
|
Загальна кількість учасників у місті — 87
|
Загальна кількість шкіл-учасниць у районі — 5
|
Диплом І ступеня Всеукраїнського рівня
|
6
|
Диплом І ступеня Регіонального рівня
|
6
|
Диплом ІІ ступеня Всеукраїнського рівня
|
0
|
Диплом ІІ ступеня Регіонального рівня
|
5
|
Диплом ІІІ ступеня Всеукраїнського рівня
|
2
|
Диплом ІІІ ступеня Регіонального рівня
|
12
|
Диплом переможця на шкільному рівні
|
21
|
Сертифікат учасника
|
20
|
Диплом переможця у початковій школі
|
15
|
Найактивніші
координатори гри*
Повна назва
|
Координатор
|
Всього
|
Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 з
поглибленим вивченням української мови та літератури Марганецької міської
ради Дніпропетровської області
|
Воробьева Анжела Валеріївна
|
33
|
Марганецька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №5
Марганецької міської ради Дніпропетровської області
|
Сафонова Ольга Олександрівна
|
19
|
Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 з
поглибленим вивченням математики у 8-11 класах Марганецької міської ради
Дніпропетровської області
|
Шепілко Анна Борисівна
|
19
|
Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3
Марганецької міської ради Дніпропетровської області
|
Полянська Тетяна Анатоліївна
|
10
|
Марганецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2 з
поглибленим вивченням англійської мови Марганецької міської ради Дніпропетровської
області
|
Єщенко Ірина Федорівна
|
6
|
К-сть учнів
|
Рівень навчальних досягнень
|
|||||||||
1-3 б
|
%
|
4-6 б
|
%
|
7-9 б
|
%
|
10-12 б
|
%
|
|||
Річна
|
28
|
1
|
4%
|
13
|
46%
|
10
|
36%
|
4
|
14%
|
|
ДПА
|
27
|
0
|
0%
|
15
|
56%
|
8
|
30%
|
4
|
15%
|
|
Обласний
науково-методичний проект
"Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства"
http://www.osvita-verh.dp.ua/files/2015/metod_visnyk.pdf
Немає коментарів:
Дописати коментар