вівторок, 25 серпня 2020 р.



Аналіз  роботи
        ММО вчителів зарубіжної літератури
     за 2019-2020 н. р.

 У 2019-2020 н. р методична  комісія  вчителів російської мови, літератури та зарубіжної літератури  працювала над втіленням в життя п’ятого завершального  етапу обласного науково-методичного проєкту: «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства». Виходячи з основних завдань розвитку та модернізації національної системи освіти,  були визначені такі пріоритетні напрямки діяльності:
1.    Удосконалення платформи для міської філологічної майстерні, формування банку творчих здобутків вчителів за темою.
2.    Виховання читацької і загальної культури, естетичного смаку шляхом залучення учнів до найвищих досягнень світової літератури та культури, загальнолюдських і національних духовних цінностей, почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активну громадську позицію.
3.    Приділення уваги розвитку самостійності учнів у навчанні, їх участі в таких видах діяльності, як проектна й дослідницька.
4.    Створення найсприятливіших умов для творчості.
        Відповідно до плану роботи в 2019-2020 н. р. на базі СЗШ № 9 та СЗШ № 12 повинні були бути проведені науково - методичні семінари для вчителів російської мови, літератури та зарубіжної літератури за темами: «Актуальні проблеми удосконалення аналітичної культури вчителя»  та «Використання внутрішньої диференціації як засіб реалізації особистісно - зорієнтованого підходу». Відповідальна Галко О.Ф.(не проведено).
       На семінарі в ЗСШ №9 застосовувались інноваційні форми роботи: презентація, круглий стіл, фрагмент уроку та позакласного заходу.   
       З метою більш ефективної роботи по вибору форм, способів навчання у   2019 – 2020 навчальному  році методичне об’єднання повернулось до проведення уроків повністю, а не їх фрагментів (але не всі вчителі поділяють таку форму).
Відповідно до наказу департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації від 22.09.2018 року № 525/0/212-17 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і обласних етапів турнірів з навчальних предметів у 2019/2020 навчальному році»,  на виконання наказу відділу освіти  Марганецької міської ради від 25.09.2019 р. № 274 «Про проведення I-II етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад і обласних етапів турнірів з навчальних предметів у 2019/2020 навчальному році» 09 грудня 2019 р. проведено ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з російської мови для учнів 9-11 класів за завданнями, підготовленими комісією при міському методичному кабінеті, до якої увійшли вчителі – практики, які мають звання «учитель-методист».
        У ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з російської мови брали участь школи № 9, 10 та 12 – всього 7 учнів 9-11 класів закладів загальної середньої освіти міста - переможців І етапу. За результатами перевірки переможцями ІІ етапу стали:
І місце:
-  Балабекян Єва, учениця 10 класу ЗОШ №9, учитель Башлій Юлія Михайлівна (32 бали з  45);
- Кобелєва Анна, учениця 10 класу НВК «Ліцей – СЗОШ № 10», (38 балів  з 62), учитель Чернова Ангеліна Василівна;
- Кононець  Владислав, учень 11 класу НВК «Ліцей – СЗОШ № 10», (48 балів  з 62), учитель Чернова Ангеліна Василівна.
ІІ місце:
-   Даниленко Анна, учениця 9 класу НВК «Ліцей – СЗОШ № 10», (31 бал  з 62), учитель Чернова Ангеліна Василівна ;
      Для участі в ІІІ (обласному) етапі олімпіади визначені:  
1.    Кобелєва Анна
2.    Балабекян Єва
3.    Кононець Владислав
Балабекян Єва, учениця 10 класу ЗОШ №9 зайняла третє місце в обласній олімпіаді з російської мови та літератури 16 лютого 2020 року в м.Дніпрі, учитель Башлій Юлія Михайлівна. Інші учасники не прийняли участі в обласній олімпіаді. Хочу відмітити, що адміністрація НВК «Ліцей – СЗОШ № 10» та відповідальні вчителі російської мови та літератури не повідомили методичний кабінет про те, що учні не були присутні на олімпіаді, чим підвели методиста методичного кабінету.
Журі по перевірці олімпіадних робіт рекомендує вчителям російської мови, літератури, зарубіжної літератури приділяти більше уваги формуванню в учнів теоретико - літературних понять, аналізу художніх творів, розвитку пізнавальної активності учнів та мовленнєвої культури. Звернути увагу на оформлення олімпіад них  робіт, заохочувати учнів до читання; до відповідальності. Більш відповідально відноситись до організації відряджень учнів на олімпіади ІІ та ІІІ турів.
У 2020 році атестувались:
Волкова І.В., НВК «Ліцей № 10» - на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст І категорії»;
Багаутдінов О. М., НВК «Ліцей № 10» - на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст І категорії»;
Воробйова А. В., ЗОШ № 7 – на  відповідність раніше присвоєним кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «учитель-методист»
Пройшли курсову перепідготовку:
          Шубала Н.М., СШ № 2;
          Сафонова О.О., НВК № 5;
          Борщевська Ольга Павлівна, Марганецька гімназія;
Музикіна С.В., НВК «Ліцей № 10»;
Багаутдінов О. М., НВК «Ліцей № 10;
Волкова І.В., НВК «Ліцей № 10;
Одноденні курси-тренінги за різною тематикою:
СШ № 2:
-        Єщенко І.Ф.  « Розвиток творчого потенціалу учнів засобами нових педагогічних технологій»
НВК № 5
-        Сафонова О.О. «Психологічні засади з колективом класу»;
-        Пінчук О.В. « Особливості організації дитячої медіа творчості у сучасному ЗНЗ»
Семінари, конференції:
НВК № 5
          Пінчук Г.Д. «Освітні інструменти критичного мислення», «Ефективні комунікації для освітніх управлінців», «Медіаграмотність для освітян»
Марганецька гімназія
          Сердюк Ю.Л. «Особливості викладання мов і літератур нацменшин та зарубіжної літератури у 2019-2020 навчальному році»,  «Практика наскрізної освіти для сталого розвитку»
          Борщевська О.П.,  «Неперервна освіта для сталого розвитку: філософсько-теоретичні контексти та педагогічна практика»
ПМШ № 11
Шепілко А.Б. «Особливості викладання мов і літератур нацменшин та зарубіжної літератури у 2019-2020 навчальному році»,  «Практика наскрізної освіти для сталого розвитку»
Вебінари:
Гуманітарна гімназія
Вчитель Чорнокнижна Л. М. взяла участь у трьох вебінарах: «Психологічний портрет літературного героя», «Як грати на уроках з користю.10 методичних знахідок», «Створюємо дидактичні матеріали власними руками» та разом з учителями з різних областей країни взяла участь у закритому марафоні «12 запитань про головне», який провела Анна-Марія Богосвятська, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, член-кореспондент Міжнародної ноосферної академії науки та освіти, Лицар Гуманної Педагогіки.
ЗОШ № 3
Полянська Т.А. «Нові імена в шкільній програмі для 11 класу».
НВК № 5
        Пінчук Г.Д. «Створюємо свято науки», «Інтернет - олімпіади, як засоби мотивації учнів».
НВК «Ліцей № 10»
        Музикіна С.В.
        P.S. інші вчителі рос.мови, літератури та зарубіжної літератури у 2019 році ні за якими формами свою кваліфікацію не підвищували.
Беззмінним членом журі  по перевірці робіт учнів – учасників ІІ етапу олімпіади з російської мови є Башлій Ю.М., за що я їй виносимо подяку т.я. для міста це відіграє важливу роль.
         У конкурсі «Учитель року – 2020» у номінації «Учитель російської мови та літератури» взяв участь вчитель російської мови та літератури НВК № 10» Багаутдінов О.М., виборовши призове 2 місце у I (зональному) турі, який відбувся 20 листопада 2019 р. у м. Покрові. Членами журі з м. Марганця були Чернова А.В. та Чорнокнижна Л.М.
         Обласна творча філологічна майстерня (Багаутдінова О.М., Чернової А.В.) учителів російської мови та літератури КЗ НВК «Ліцей-спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів №10» Марганецької міської ради підвела підсумки обласного конкурсу творчих робіт «Любов до літератури розпочалася з вчителя».
         У конкурсі взяли участь біля 40 творчих учителів та учнів. Дуже багато талановитих, цікавих, неочікуваних за жанрами робіт. Але далеко не всі вони відповідали тематиці конкурсу. Тому журі, посперечавшись, зробило такі висновки:
Літературні жанри:
І місце – спільнодія: учитель російської мови та зарубіжної літератури Сербіна Альбіна Михайлівна, її учні 11 класу Глова Валерія, Гапич Владислава, Миронюк Любов Вільногірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Вільногірської міської ради;
ІІ місце – спільнодія: учитель російської мови та зарубіжної літератури  Пінчук Галина Дмитриевна, її учні 6 класу НВК «Марганецька загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів №5 – дошкільний навчальний заклад»; 
І місце – учитель: Сиденко Наталія Іванівна, учитель російської мови, літератури комунального закладу освіти «СЗШ №135» Дніпровської міської ради;
І місце – учениця: Столяр Ангеліна Віталіївна, учениця 11 класу комунального закладу освіти Роздорська СЗШ Роздорської селищної ради Синельниківського району;
І місце – учениця: Роль Олександра Романівна, учениця 10 класу комунального закладу освіти  «Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді».
Оригінальні жанри:
І місце – учениця: Сергієва Софія Азимівна, учениця  8-Б класу комунального закладу освіти «СЗШ №135» Дніпровської міської ради (учитель Сіденко Наталія Іванівна);
ІІ місце – учениця: Невзорова Софія Віталіївна, учениця 7-А класу комунального закладу освіти «Криворізька гімназія №127» Криворізької міської ради (учитель Бабаєва Катерина Михайлівна).
Названі переможці під час проведення Майстерfest отримують відповідні сертифікати, дипломи, невеличкі подарунки. Роботи публікуватимуться в обласній педагогічній газеті «Джерело».
         На жаль, вчителі та учні інших закладів загальної середньої освіти м.Марганця в цьому конкурсі не прийняли участі.
        У Марганецькій гуманітарній гімназії ім.Т.Шевченка з 27.01.20 по 31.01.20 пройшов тиждень ЗЛ за таким планом:
Понеділок:
1. Відкриття тижня зарубіжної літератури, оголошення плану проведення тижня;
2.Перегляд кінофільму «Пурпорові вітрила», робота в групах (творчі завдання)-7-А клас;
3.Вікторина «Літературний калейдоскоп» (5-11 кл.)
Вівторок:
1.Літературні газети до пам’ятних дат (творчість Чехова, Андерсена, Гріна, Твена, Пастернака, Єсеніна та ін.)-5-11кл.
2. Створення QR-кодів – 10 кл.
3. Перегляд кінофільму «Пригоди Тома Сойєра», створення пантбуку до повісті – 5 -і класи
Середа:
1.Літературний стенд «Памятники літературним героям на Україні»8-а кл.
2. Перегляд кінофільму «Пригоди Тома Сойєра», створення пантбуку до повісті – 5 -і класи
 3. Поетичний турнір «Живе слово поета» (8-а кл.)
Четвер:
1.Конкурс «Літературні пазли» (9-а кл.);
2.Виставка  малюнків «На кращий букет для Андерсена» (5-7 кл.);
3.Конкурс на кращу «Хмарку слів» (5-11 кл.)
П’ятниця:
1.Конкурс «Асоціативний портрет» до слів «література», «античність» - «постмодернізм» - 11кл.
2.Конкурс творчих майстрів (скласти оповідання будь-якого жанру, всі слова в якому починаються на одну літеру)
3.Підбиття підсумків тижня. 
        На жаль по інших закладах загальної середньої освіти така  інформація відсутня.
У зв’язку з пандемією коронавірусу заклади міста перейшли на навчання за допомогою дистанційних технологій. Кожна школа визначилася зі структурою та  формою навчання. Із 6-го квітня для учнів 5-11 класів стартував проєкт «Всеукраїнська школа навчання» - уроки з 11 предметів, які транслювались на українських телеканалах та на YouTube-каналі Міністерства освіти та науки (на жаль, уроки із зарубіжної літератури не транслювалися). Кожен вчитель міста виходив із становища на свій розсуд та технічне забезпечення. На блозі міського методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури майже кожного дня були розміщені програмові матеріали на допомогу вчителям та учням. На освітньому сайті «На Урок» вчителем Чорнокнижною Л.М. було розроблено і розміщено 7 тестів для 5-11 класів. Майже всі вчителі використовували в своїй роботі безкоштовний веб-сервіс Coogle Classroom для створення, поширення та класифікації завдань; проводили навчання через Skype, платформу Zoom; соціальні мережі Fasebook та Viber та ін.
Багато вчителів зарубіжної літератури міста є учасниками груп «Методичні родзинки уроків ЗЛ», «Лінгвістичні смаколики», «Урок зарубіжної літератури», «Філологи Дніпропетровщини»  та ін. Є можливість обмінюватися досвідом, ідеями, напрацюваннями не тільки між собою, а й з учителями з різних куточків України. Через спілкування та співпрацю, через толерантне обговорення цікавих та важливих питань вчителі міста займаються самоосвітою, знаходять нових друзів…
Слід зауважити, що лише деякі вчителі зарубіжної літератури реєструвалися, щоб взяти участь в публічних консультаціях щодо прийняття Нового Держстандарту для базової середньої освіти стосовно інтеграції предметів філологічного напрямку.
У зв’язку з переходом на дистанційну форму навчання в карантин  для спілкування у вайбері створена група вчителів  зарубіжної літератури, до якої приєднались 14 із 22 педагогів. Але і 14 активності не проявили.
        Державну підсумкову атестацію в 9 класі по зарубіжній літературі в цьому році було скасовано через пандемію на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 30.03.2020 року № 463 «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2019/2020 навчальному році». 
         


Немає коментарів:

Дописати коментар